Blog

Dolgozni csak pontosan, szépen…

Nincs annál nagyobb bosszúság, mint amikor az ember kicsomagolja a méregdrága bútort és tízből hiányzik három fontos elem, bár látszólag minden sértetlen és eredeti csomagolású. Vagy ha az elegáns öltöny nem úgy van szabva, ahogy az kellene, így felöltve az ember madárijesztőnek látja magát a tükörben. Amikor pedig szolgáltatást veszünk, akkor ez még hangsúlyosabb – képzeljük csak el, ha a szép melírcsíkok helyett valami vállalhatatlan árnyalat jelenik meg a hajunkban, ami utána csak ollóval távolítható el.

Az igényesség, a precíz munkavégzés nem szabad, hogy kikopjon a felgyorsult, fogyasztásra ösztönző (vagy inkább hajszoló) világból.

Az igényesség belülről fakad, az ember természetétől fogva törekszik a szép és tökéletes megalkotására. Nézzük csak a régi mesterek festményeit, a 100 évvel ezelőtt készült és még ma is stabilan álló bútorokat, műtárgyakat. Emlékszem, drága nagynéném 30 évig hordta a ruháit és nem látszott rajtuk kopás vagy viseletesség, ma pedig 2 mosás után már úgy néz ki a ruha, mintha a kutya szájából húztuk volna ki.

Hogyan lehet minőséget produkálni a munkánkban?

  • Figyeljünk oda, mit adunk ki a kezünkből, mert az alapján fognak mások megítélni. Például, ha egy jelentést készítünk a főnöknek, ami olvashatatlan vagy hemzseg benne a helyesírási hiba, akkor vajon azt gondolja, megbízható riportot kap tőlünk?
  • Ha elkészültünk, nézzünk rá a végeredményre és tegyük fel magunknak a kérdést: mi megvennénk / megennénk / felvennénk / használnánk?  Fizetnénk érte? Ha már magunknak is nemmel válaszolunk, miért gondoljuk, hogy másnál átmegy a szűrőn?!
  • Kérjük ki más véleményét! Például ha egy nagy vevő megrendelésén dolgozunk és sok múlik azon, hogy ő elégedett-e, akkor egy egész team fogja minőség szempontjából átnézni az elkészült terméket. Rengeteg idő és pénz spórolható meg azzal, ha mindenki már elsőre jól végzi a rá bízott feladatot. Bizonyára sokan hallottátok már a munkahelyi szlogent, hogy „Right first time!”
  • Vagy csak szimlán nézzük meg, hogy miben állapodtunk meg az ügyfelünkkel? Vajon a termék / szolgáltatás megfelel a megállapodásnak?

Vezetőként vegyük észre, munkatársaink milyen minőségű munkát adnak ki a kezükből – lehet olyan, akinek természetes, lehet olyan, akinél ez fejlesztendő terület.

Magyarázzuk el, miért fontos, hogy ne dolgozzunk feleslegesen a hibajavításon, adjunk megfelelő, értékes visszajelzést, hogy fejlődhessen, láttassuk meg, hogy munkájának hol milyen hatása van a szervezet teljesítményére, de legfőképp mutassunk vezetőként jó példát! A jó példa ragadós és növeli az emberek és a csapat egészének megítélését.

A.

Dolgozni csak pontosan, szépen…