Blog

Merre van az előre?

A minap a fizetős mozicsatorna premierjét néztem, nem egy „A” kategóriás film volt, de egy-két nagy nevet be tudtak vonzani. Másfél órát vett el az életemből, csak azért néztem végig, hogy el tudjam mondani a véleményem róla.

Rossz volt, kritikán aluli, kesze-kusza és minden tartalmat nélkülöző. Hogy ez hogy jön ide, egy üzletfejlesztéssel és képzéssel foglalkozó cég blogjai közé? Íme a válasz:

Elégedett ügyfél

Nézőként én a filmgyártó és a rendező ügyfele vagyok – még ha nagyon közvetve is. Nyilván nem fogok a filmgyárnál panaszkodni, de az tuti, hogy nem fogom keresni a lehetőséget, hogy újra megnézzem a filmet.

Tanulság: vállalkozás számára mindig kulcskérdés kell, hogy legyen az ügyfél elégedettsége.
 
Rosszkedvű, elégedetlen ügyfél nem vásárol tőlünk többet és még az ismerőseinek is elmondhatja a rossz tapasztalatát.

Igyekezzünk megtudni, mit gondol a termékünkről, szolgáltatásunkról az ügyfél, mennyire elégedett, hol vár el esetleg többet a termékünktől, szolgáltatásunktól – és mennyire tudjuk kielégíteni az igényeit. 

Szakértő rendező

Lehet, hogy ez volt az első filmje (nem, sajnos nem), tény, hogy nem születik senki úgy, hogy szakmájának minden csínját-bínját ismeri.

Ha esetleg olyan feladatot kap, ami meghaladja az erejét, tudását – kérjen segítséget, mentorálást, konzultáljon szakemberekkel, vegye körül magát olyanokkal, akik többet tudnak a feladatról.

Tanulság: a vezető hozzáállásától, szakértelmétől és a vele együtt dolgozók szaktudásától nagy mértékben függ az elvégzett feladat minősége.

Nem kevés idő, energia szükséges ahhoz, hogy valaki jó szakemberből kiváló vezető legyen, megtanulja megalkotni a koncepciót és fő csapásirányt, amit azután a munkatársai követnek és együtt valami remek dolgot hoznak létre, ami a piacon is egyedülálló és az ügyfelek igényeit is kielégíti.

A vezetőn rengeteg múlik – ha az ő gondolataiban és kommunikációjában rend és egyértelműség van, az a végeredményben is megmutatkozik.  

A nagyágyú szerepe

A filmben próbálkoztak jó színészi alakítást nyújtani a neves sztárok, de a keret, tartalom nem engedte, így nézőként csak azon gondolkoztam, őket vajon mi motiválhatta? Esetleg az, hogy milyen egy rossz filmhez adni a nevüket? Vagy kellett még az a pár millió dollár, amit hozzájuk vágtak?

Vannak filmek, amiket gond nélkül elvisznek gyengébb tartalommal is a kiváló színészek és van olyan film, ami zseniális forgatókönyvből is gyengére sikeredik, mert elügyetlenkedik a színészek – de az a legrosszabb, ha a történet is rossz és a színész sem tudja magából kihozni a maximumot.

Tanulság: csak inspiráló, lelkesítő, fejlődésre és kiváló teljesítményre ösztönző (és a teljesítményt elismerő) közegben tudjuk a legtöbbet kihozni magunkból.

Sok tényező együttállása szükséges ahhoz, hogy minden a legjobban alakuljon, de a koncepció, a megfelelő szakértői gárda megléte, az egyértelmű irány és elvárás-rendszer nagyon fontos ahhoz, hogy olyan ügyfélélményt adjunk, ami lehetővé teszi, hogy elégedett ügyfeleink rendszeresen vásároljanak tőlünk és hosszú távon sikeres, prosperáló vállalkozásunk legyen.

A.

Merre van az előre?