Blog

Gyors reagálású haderő

9 naptári nap.

7 munkanap.

3360 perc.

Ennyi időt kellett egy visszajelzésre, kapcsolatfelvételre várni.

A gyorsan pörgő, másodperceket is komolyan vevő üzleti világban 7 munkanap nagyon hosszú idő. Azt mondják, ha 24 órán belül nem kapunk legalább egy kézhezvételi igazolást vagy megerősítést, hogy fogadták a megkeresésünket, akkor az már a kukában landol a szó szoros és átvitt értelmében is.

Bevallom, elég szkeptikusan fogadtam a cég munkatársának telefonját, aki próbált emlékeztetni arra, hogy írtam nekik egy emailt és arra reagálva keres. Azt sem mindig tudom, mi volt a hét elején, nem hogy 9 nappal ezelőtt! Megkérdezte, aktuális-e még. Mintha a pincér 3 órai váratás után odamenne az éhes vendéghez, hogy még mindig kér-e enni.

Mondhattam volna, hogy már köszönöm, nem, hiszen pár óra alatt is megváltozhat a körülmény, ami életre hívta a megkeresést, de udvarias voltam, adtam még egy esélyt, hogy legalább egy bemutatkozó levelet fogalmazzon meg, hátha a jövőben nyílik alkalom a közös munkára.

Ha terméket értékesítünk, vagy pláne szolgáltatást nyújtunk, ne várassuk túl sokáig a potenciális vásárlót! Megunja, elkedvetlenedik, nem érzi fontosnak magát – ezek veszélyes érzések! Elmegy a konkurenciához, de esetleg ha mégis hajlandó velünk szóba elegyedni, sokkal hajthatatlanabb lesz, nehéz lesz meggyőzni őt arról, hogy mi vagyunk a legjobb, legtehetségesebb, számára tökéletes megoldást nyújtó cég.

Nem győzzük elégszer hangsúlyozni a megfelelő gyakoriságú és információtartalmú kommunikáció jelentőségét:

  • Reagáljunk az ügyfél megkeresésére! Mehet automatikus válasz, csak utána ne felejtse el valamely kolléga személyesen keresni az ügyfelelt.
     
  • Tudja az ügyfél, mire számíthat, ha velünk dolgozik. Lehet, hogy nem reagálunk azonnal, de 24 órán belül mindenképp kapjon érdemi tájékoztatást.
     
  • Ha első kapcsolatfelvétel, kiemelten kezeljük! Lehet, hogy egy hosszú távon is gyümölcsöző együttműködés fog kialakulni. Érezze az ügyfél a törődést, hogy fontosnak tartjuk őt és megkeresését.


Akár a bizalomépítés fázisában vagyunk, akár már régi, jó együttműködés van a hátunk mögött, a legfontosabb, hogy az ügyfélre koncentráljunk, értsük meg az igényeit, hallgassuk meg az elgondolásait és mutassuk meg, milyen megoldást tudunk a problémájára, igényeire ajánlani. Ne kezeljük félvállról, nemtörődöm módon, ne viselkedjünk fensőbbségesen vele.

Az ügyfél bizalmát elnyerni nehéz, ha sikerül, ritka kincset nyerünk magunk és cégünk számára.

 

Gyors reagálású haderő